Plannen voor het nieuwe jaar

Binnenkort is het zo ver. Dan mogen we in de tuin beginnen. We hopen voor de winter begint winterrogge te kunnen planten. Dit is een groenbemester die de hele winter op het land staat en in de lente onder gespit zal worden. Hierdoor zit er organisch materiaal in de grond wat door de planten volgend seizoen geconsumeerd zal worden. Daarnaast hopen we de knoflook en uien te kunnen planten zodat we deze in de lente kunnen oogsten. Heerlijke uien en knoflook uit eigen tuin. Ik kan echt niet wachten.
Voor nu is het wachten tot we kunnen beginnen met deze "klusjes" die nog voor de winter gedaan kunnen worden en......PLANNEN! Een tuin-plan maken is moeilijker dan ik dacht. Twee jaar geleden, toen ik met mijn postzegel-tuintje begon, wist ik wel dat een plan bestond maar dacht ik niet dat dat nodig zou zijn. Daarna heb ik vele boeken aangeschaft (hier zal ik een andere keer verder over uitweiden) en gelezen, tips en tops opgeschreven en andere aantekeningen gemaakt. Afgelopen jaar heb ik dan toch een plan gemaakt. Een uitgebreid plan voor het postzegel-tuintje. Een te uitgebreid plan met veel te veel ideeën en te weinig plek. Volgend jaar zullen we het samen doen. Iets groter dan het postzegel-
tuintje. Bijna 43 keer groter. Om hier goed op voorbereid te zijn is Marian begonnen met boeken lezen en zijn we samen afgelopen week begonnen met een tuinplan.
Wij dachten dat de tuin kleiner zou zijn dan hij daadwerkelijk is. Hij schijnt 20m2 groter te zijn. 20m2!!!! Onze plannen zullen worden aangepast. Dat zijn heel wat aardappelen!
Wat een feest! Tot snel planning, we gaan enthousiast met je aan de slag!


Reacties

Populaire posts van deze blog

The bigger the better, maar niet altijd

Eerste oogst

"Boodschappen doen"