Zo veel te vertellen

In de afgelopen week hebben we zo veel gedaan, ik zou niet weten waar te beginnen met vertellen.
Dan maar vertellen met behulp van foto's.


Een aardbeien flat, geïnspireerd door een foto op Facebook. Meer hierover kun je hier lezen.
We zijn ondertussen een week verder en de aardbeien doen het goed, ze komen al meer naar buiten toe en krijgen voldoende vocht, we geven water aan de bovenste strobaal en dat sijpelt langzaam naar beneden, ideaal voor als je plek te kort hebt in de tuin. Overigens is straw bale gardening ook mogelijk met andere groente niet alleen met STRAW-berries.

Trouwens: wat vinden jullie van onze matchende tuinjassen?


De broccoli zit in de grond, ondanks dat ze in de achtertuin al hadden gewend hebben ze het erg moeilijk op de moestuin. Hopen dat ze het gaan halen.


De kapucijners beginnen al op te komen, ook de snijbonen komen al op, de erwten laten nog op zich wachten maar we hebben geduld.



Er is bijna ieder tuin bezoek wel een foto van Marian met een kruiwagen. Ik kan het niet helpen, het staat zo leuk! Dan maar een "gouwe ouwe" van mezelf:


Ik weet het: als er een "gouwe ouwe" voor nodig is dan wordt het tijd dat ik weer eens met een kruiwagen op de foto ga.


Van de 18 bedden, hebben we ondertussen al 12 klaar gemaakt voor het nieuwe seizoen. Nu hebben we nog 6 bedden om te spitten.


Overzicht van de tuin, niet heel veel anders nog dan de vorige foto's behalve de aardbeienflat uiteraard.


Tijdens mijn bezoekje aan mijn oma viel mij haar mooie vensterbank tuintje op. 



De afgelopen 2 jaar heb ik het moestuinieren in deze twee bakken in de achtertuin gedaan, nu we een grotere tuin hebben lijken deze bakken overbodig. Om het wat op te leuken ben ik toch aan de gang gegaan. Op foto 1 staat een bosbes en een framboos samen met rozemarijn en bladselderij. Foto 2 zijn vaste planten. Het overige gedeelte moet ik nog opvullen...maar waarmee? Suggesties?

Omdat het kan nog maar een "gouwe ouwe" van vorig jaar tijdens een van de vreselijke regenstromen, daar hadden we er een aantal van vorig seizoen.


Zoals voor sommigen van jullie misschien te herkennen is...de 12kg pompoen die over het konijnenhok groeit. Terug te lezen hier en hier.

En dan nu het grootste pronkstuk van de week:
De 120 stoeptegels die naar de moestuin gebracht moesten worden. Met veel dank aan Greet, Maud en Daan waren we in 2 uur klaar.

De akker waar we overheen moesten, onze tuin ligt verder dan het witte huisje dat op de foto in de verte te zien is (aan de linker kant langs het water, ongeveer midden van de foto).


Plan van aanpak maken.


De hulp troepen met kruiwagens.


Alles loopt voorspoedig.




Tuinoverzicht met zon!


Waar het allemaal om te doen was. Uiteindelijk gaan we voor een mooi terras met daarop een tuinhuisje...eerst zullen we dan een kuub zand en een huisje moeten versjouwen. We zijn nu al op 1/3 en daar zijn we blij mee.


Tot snel!!



Reacties

Populaire posts van deze blog

The bigger the better, maar niet altijd

Eerste oogst

"Boodschappen doen"